sobota, 11 sierpnia 2012

Jak dobrać eyeliner do kształtu oka?

Ciao ragazze ;)
Dziś o czymś, na co ja osobiście zwracam uwagę i uważam, że niestety często szpeci i psuje cały make-up, czyli o kształcie oka i stosunku eyelinera do niego. Pozwoliłam sobie naszkicować szybko 3 podstawowe kształty oka, które najczęściej malowałam i postaram się podpowiedzieć wam jaki kształt będzie odpowiedni. O eyelinerach pisałam już tu. Dziś o tym co dla kogo ;)


1. Oko duże, często głęboko osadzone z dużą powierzchnią powieki ruchomej. Właścicielki takiego oka, np ja czy Katy Perry mogą sobie pozwolić tak naprawdę na każdy kształt kreski, jednak najlepiej będą wyglądać w lekko zadartym do góry fleek'u, czyli dzióbku kreski. Przy wewnętrznym kąciku oka kreska musi być najcieńsza i stopniowo pogrubiać się ku zewnętrznej. Dozwolone jest przeciągnięcie dolnej krawędzi fleek'a tak, by obrysować dolną powiekę - całą, albo tylko do połowy. Tak jak mówiłam wcześniej, przy tego typu oczach nie ma zazwyczaj problemów, nie ma ograniczeń kolorystycznych czy kształtu kreski - może być prosta, zawinięta, grubsza i cieńsza, zależy od efektu jakiego pożądamy. Pamiętajmy tylko że im grubsza kreska, tym powieka będzie cięższa.
2. Oko o kształcie migdałka. Bardzo ciekawe wizualnie oko, z którym wizażyści mogą uzyskać naprawdę ciekawe makijaże. Typową kreską dla takiego oka powinna być kreska prosta, której fleek nie będzie zawinięty do góry. Typową przedstawicielką tego rodzaju makijażu jest Tatiana Okupnik, której kreski zawsze robiły na mnie ogromne wrażenie. Kreskę kreślimy dość cienką na powiece, idąc delikatnie ku górze w kierunku zewnętrznego kącika, pamiętając o NIE wywijaniu fleeka. Jeśli macie duże oko możecie pozwolić sobie na pogrubienie kreski w wewnętrznym kąciku bez ryzyka że obciąży to oko, jeśli jednak migdałek jest mały, nie radziłabym w ten sposób kombinować.
3. Oko z opadającą powieką. Przy tym typie oka musimy pamiętać że nie ciągniemy kreski przez całą długość powieki, ale przez 1/2 w przypadku dużego oka, i 1/3 w przypadku oka małego, zaczynając od zewnętrznej. Powieka opada, przez co oko już i tak wydaje się 'ciężkie', nie obciążajmy go zbędnym balastem. Fleek może być prosty albo wywinięty lekko ku górze, ale trzeba pamiętać, że nie może być zbyt długi. Podniesiemy powiekę długimi rzęsami, ale nigdy kreską, jeśli chodzi o takie właśnie oko. Nie obrysowujemy dolnej powieki eyelinerem, bo jeszcze bardziej pomniejszymy oko. Niestety zwykle w parze z opadającą powieką oczy są małe, co nie znaczy, że nie możemy bawić się eyelinerem! Możemy, tylko uważnie! Trzeba zainwestować w dobry tusz czy sztuczne rzęsy. Możemy również kłaść kredkę w kolorze nude na linię wodną, co dodatkowo powiększy i odświeży oko.

Mam nadzieję, że choć trochę mogłam pomóc. W razie pytań, proszę pisać, chętnie odpowiem. Proszę również wybaczyć niedbałość rysunków, ale robiłam je 'na chybcika'. ;)
Baci! ;*


29 komentarzy:

  1. Nie, ponieważ włosy staram się farbować najrzadziej jak się da :) Poza tym staram się też mocno o nie dbać, olejowanie, maski, suplementy, itp, więc mam nadzieję, że nic złego im się nie stanie, bo wątpię, że odkryję farbę, która nie będzie mi się w końcu wypłukiwać na rudo, a sprawdzałam już chyba wszystkie możliwe, od Lorear Preferance, poprzez Syossa, a nawet najtańszą Joannę i efekt zawsze taki sam :(

    A z Avonu to tzw. krem nadający włosom słoneczne refleksy, nie ma go już chyba w katalogach, ponieważ kupowałam go rok temu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post. Na pewno zastosuję się do Twoich rada:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc ;)

      Usuń
  3. Ciekawe porady, muszę uważnie przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie więcej 'podstaw makijażu' więc zachęcam do obserwacji ;)

      Usuń
  4. Ciao Bella...szczerze mówiąc moje oko pasuje do każdego typu w zalezności od kąta patrzenia...heheh i tak najczęściej robie kreskę kredką i ją rozcieram tworząc przydymione oko...jakie ładne rysunki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię tego typu makijaż, ale znów jak dla mnie kredka to zupełnie inne narzędzie, a co za tym idzie zupełnie inaczej się je aplikuje ;)

      Usuń
  5. nie wiem za duzo na temat makijazu, tym bardziej przyda mi sie lektura, dzieki i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co ;) Cieszę się, że mogę pomóc ;)

      Usuń
  6. nie zastanawiałam się nad tym , ale ja rzadko używam eyelinera.
    PS.: Bardzo ładnie rysujesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;)
      Jednak jak używasz, to warto wiedzieć jak zrobić to dobrze i się upiększyć, a nie skrzywdzić ;)

      Usuń
  7. kuuurcze ja mam oko numer dwa i dzis pierwsyz raz malowalam sie eyelinerem :d i zorbilam numer jeden :DDDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żadna tragedia się nie stała, ale po prostu niepotrzebnie unosisz sobie zewnętrzny kącik jeszcze wyżej, przez co będzie to wyglądało nienaturalnie ;)

      Usuń
  8. hmm wszystko fajnie, tylko ja nie umiem robić kresek!!:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnego posta planowałam właśnie zrobić na temat nauki użytkowania eyelinera ;)

      Usuń
  9. bardzo pomocne :) te żółcie to chyba z czasem wychodzą :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc ;)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Tak, sama... Ale na szybko i daleko temu do prac jakie dodaje na DeviantArt'a np. ;)

      Usuń
  11. też się chciałam pytać czy to twoje rysunki, ale już widzę ze tak :) fajne!

    OdpowiedzUsuń
  12. kurcze tego nie wiedziałam w sumie :)
    ale moja kreska i tak za kazdym razem wychodzi inna... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że powinnam teraz dodać post jak malować kreskę i co zrobić żeby były takie same ;)
      Pozdrawiam ;)

      Usuń
  13. oj u mnie zdecydowanie najlepiej wygląda kreska jak na obrazku numer 1 ;P
    dziękuję bardzo za radę, może wykorzystam chociaż na podobny pomysł wpadłam z rozrabianiem jej z pomadką ochronną i efekt był bardziej nude.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny post, nigdy nie zastanawiałam się nad tym czy dobieram dobry eyeliner. ;)
    Pozdrawiam i zapraszam
    http://cherrylassie.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo pomocny post ;) chciałabym aby dobra wizażystka zrobiła mi perfekcyjną kreskę ;)
    miło tu ;) i ta muzyka ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. piękny rysunek oka:)
    i bardzo ciekawy post, teraz zastanawiam się na kształtem swojego oka.. chyba migdał..
    Pozdrawiam:P

    OdpowiedzUsuń
  17. ale super post:) ... kurde ale jaki ja mam kształt oka:) zawsze mam z tym problemy:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz ;)
Proszę jednak o nie zamieszczanie adresów swoich blogów - odwiedzam każdego, kto zostawi jakiś wartościowy ślad u mnie ;)
Zachęcam do obserwowania.
Pozdrawiam ;)